Nowy gameplay po zmianach gry!
Autor: SsebastiusS
Po długim oczekiwaniu i opóźnieniach samej gry, corepunk udostępnił nowy film prezentujący rozgrywkę.
Więcej o samym materiale niżej, a teraz zapraszam do obejrzenia i przekonania się na własne oczy z czym to się je.
Już na pierwszy rzut oka możemy zauważyć szereg zmian dotyczących samego interfejsu, (czy na lepsze czy na gorsze pozostawię waszej własnej ocenie). Zauważyć możemy nowe znaczniki statusu wzmocnień i osłabień, a sam wygląd obszaru (hitboxa) zaklęć i efektów zmieniony na bardziej szczegółowy od tego obecnego w pierwszym i drugim materiale z rozgrywką, a to nie wszystko co nowy materiał ma do zaoferowaia.
Już z samego tytułu spodziewamy się pokazania tylko aspektu PvE gry, gdyż nie było w nim ani jednego starcia z innymi graczami co jednak nie czyni go nieciekawym. Sama dynamika akcji jest obecna, więc w kontraście wszechobecnych wątpliwości na temat "prędkości gry" (a dokładniej że jest ona za wolna) w mojej ocenie zostały rozwiane.
Dalej pozostając w temacie PvE, różnorodność potworów i ich mechanik zadziwia (ciężko powiedzieć ile w tym reżyserowania walk a na ile samej gry). Potwory stawiające inne obiekty takie jak totemy, różne rodzaje ataków obszarowych, zwykły przeciwnik posiadający więcej niż jedną umiejętność i atak podstawowy. Stwarzanie problemów 4 osobowej grupie graczy przez zwykłe potwory na ich poziome w tym gatunku to rzadkość, a zdarzyło się kilkukrotne "wąchanie gleby".
Również wspomniane wcześniej lootowanie, przybrało formę znaną z gier gatunku hack & slash. Mianowicie, przedmioty wypadające z potworów na ziemię zamiast typowego okna łupów. Przedmioty użytkowe takie jak, mikstury i ogniska do regeneracji zdrowia, również mają kluczową rolę i wydają się "niezbędne" na dłuższą metę. Więc już jestem w stanie sobie wyobrazić ból niektórych zapominalskich graczy.
Koniec końców otrzymaliśmy przedstawienie walk z potworami w otwartym świecie jako zawartość grupową. Moim zdaniem gra wygląda lepiej od zaplecza technicznego niż na poprzednim filmie. Również trzymajmy kciuki aby utrzymała tempo rozwoju tak by już niedługo była grywalna, bez żadnych dodatkowych opóźnień.
A na razie to by było na tyle i do następnego razu corepunkowicze :)