ładowanie
Dodano: 28.04.2021
Przez: SsebastiusS

Informacje z kwietniowego Q&A cz.3

To już trzecia część odpowiedzi na jedno i to samo Q&A, a następna czwarta ma pojawić się gdzieś w maju, (Co prawda raczej każdy sam jest w stanie sobie dopowiedzieć, że w takiej sytuacji majowa beta brzmi coraz bardziej nierealnie biorąc pod uwagę jak mocno rozciągane w czasie są te Q&A :D ) a teraz zapraszam do lektury :)

A i jak zwykle pominąłem część pytań nie wnoszących żadnych nowych informacji do obecnie posiadanych, więc tutaj znajdziecie wątek oryginalny.




obrazek

    Janidsa

    Śmierć - Wiemy, że podczas śmierci istnieje szansa aby niektóre przedmioty zostały stracone i rozebrane na materiały przez system. Dlaczego zamiast tego nie wyrzucać całych przedmiotów, aby osoba je zdobywająca mogła sama zrobić z nimi co chce?

  • Mechanika ta została wprowadzona w celu przeciwdziałania transferowania przedmiotów BoP między graczami.

  • Zawartość morska - Widzieliśmy, że w grze można pływać, ale czy będzie dostępna jakaś zawartość związana typowo z aktywnościami morkskimi np. budowanie własnego statku?

  • Mamy dużo interesujących pomysłów dla zawartości morskiej, ale podzielimy się z nimi dopiero po premierze.

  • Mungyy4

    Kiedy możemy spodziewać się nowego forum i strony zapowiedzianej w czwartej kwartalnej aktualizacji 2020? Nie mogę doczekać się nowych funkcji!

  • Zaktualizowana wersja forum i strony nadchodzi wkrótce, więc bądź na bieżąco!

  • Threadsafe

    Witam.
    Czy zawartość będzie blokowana "mocą przedmiotów"? A jeśli tak, to jak zapobiegniecie wyścigowi szczurów tylko i wyłącznie po ulepszanie swoich przemiotów dla ich punktów mocy? Czy moc przedmiotów zawsze będzie stała czy losowe statystyki bedą jakoś na nią wpływać?

  • Moc przedmiotów nie będzie dyktowała zawartości w której możemy uczestniczyć, jakkolwiek niektóre drużyny lub gildie mogą mieć swoje wymagania tejże mocy aby zostać do nich zaproszonym. Moc przedmiotów określana jest przez łączną liczbę statystyk jakie oferują.

  • Liofa

    (notka: tutaj była seria pytań w jednym pytaniu więc wybrałem tylko te na które otrzymano odpowiedź)
    Czy w grze będzie jakiś rodzaj edytora buildów? W formie "wypróbowania" danej postaci jak ma to Heroes of the Storm ale na papierze. Zwykle członkowie społeczności tworzą takie narzędzia i kalkulatory statystyk i efektywności danych buildów, ale problem z nimi jest taki, że często są zbugowane lub niezbyt precyzyjne (mimo to bardzo pomocne).

    Ostatnie pytanie dotyczy interfejsu. Czy będziemy mogli zmieniać lokację elementów interfejsu pod własne upodobania, być może nawet ich kolor? Jak również będzie wyglądało śledzenie wzmocnień i osłabień szczególnie dla postaci potrzebujących je śledzić, czy będzie możliwość zmiany co i gdzie się pokazuje?

  • Informacje dostępne w grze bedą wystarczające dla praktykowania teoretycznych wyliczeń danych buildów. Kalkulator talentów dodany zostanie w późniejszym terminie. Jak również wspomnieliśmy w styczniu 2020 w grze dostępny będzie miernik obrażeń/leczenia/aggro które pozwolą na przetestowanie tych wyliczeń w praktyce.
    Aktualnie nie można przenosić elementów interfejsu w inne miejsca, ale pomyślimy nad dodaniem takiej funkcji. Nasz interfejs pozwoli śledzić wzmocnienia i osłabienia, jak również będzie posiadał wiele skórek dla swoich elementów.

  • PIzza read poetry

    Czy każda klasa będzie posiadała kontry? Na przykład czy Pyromancer może pokonać Destroyera łatwie bo jego umiejętności zostały stworzone jako niewygodne dla tego drugiego? Co z reguły dzieje się w każdym mmorpg i mobie. W ten sposób każdy bohater posiada specyficzną rolę do wypełnienia w PvP i wie kogo bić a kogo unikać. Wiem, że prędzej czy później coś takiego będzie istniało w grze i pytanie czy zamierzacie to jakoś regulować i zwracać na to uwagę?

  • Fundamentalną podstawą balansu dla nas jest system działający na zasadzie papier-kamień-nożyce. Każdy build będzie miał przewagę nad pewnym innym buildem pozostając słabszym przeciwko reszcie.

  • Jeda

    Czy gdy tworzymy przedmioty, możemy otrzymać różne jakości przedmiotów takie jak zwykły/epicki etc.?

  • Tak, przedmioty bedą posiadały jakość. Jakość zależeć będzie od przedmiotu który tworzysz, ale należy pamiętać że przy tworzeniu każdego przedmiotu, istnieje szansa, że zostanie on stworzony w wyższej jakości niż w swojej domyślnej.

  • Czy jeśli dostanę recepturę z Rajdu lub z czegoś podobnego, bedę mógł ją sprzedać?

  • Niektóre podstawowe receptury bedą wymienialne, jednak te najlepsze zawsze bedą związane z ich właścicielami.

  • Birdynomnom

    Co się stanie jeśli w drużynie 4 graczy, jeden z nich stanie się przestępcą (spowodowane systemem karmy) jak będzie wyglądać interakcja systemów drużynowych i karmy?

  • Przestępca nie może być członkiem drużyny. Jeśli ktoś w drużynie zostanie przestępcą on lub ona zostanie wyrzucony z drużyny. Inni członkowie drużyny asystujący przy zabójstwie nisko-poziomowego gracza również staną się przestępcami. Należy pamiętać, że leczenie lub wzmacnianie agresora lizone jest jako asysta.

  • Jak daleko sięgać będzie modyfikacja klasy poprzez jej unikalne bronie? Dla przykładu, czy nałożenie specyficznej broni dla inżyniera będzie mogło wpływać na zachowanie wieżyczek zamiast zwykłych wieżyczek trzy mniejsze z mniejszym zasięgiem.

  • Niektóre bronie bedą mogły modyfikować umiejętności. Dodatkowo niektóre bronie również bedą posiadać unikalne umiejętności tylko dla danej specjalizacji.

  • Czy w grze bedą kosmetyki umiejętności (na przykład zmieniając kulę ognia w kulę lodu) lub unikalne emotikony?

  • Tak, w Corepunk-u znajdować się bedą kosmetyki umiejętności jak i również unikalne emotki.

  • Czy talenty lub inne systemy znacząco wpłyną na to jak działają umiejętności specjalizacji bez zmiany jej integralnego zamysłu? Przykładem takim może być łucznik z gameplayu posiadający talent, który pozwalał strzałom spadać przez kilka sekund zamiast tylko podczas pierwszego wystrzelenia.

  • Talenty bedą mocno wpływać na ogólny rozwój twojej klasy. Podczas gdy specjalizacje broni i niektóre ich bronie bedą pozwalać na wzmacnianie lub lekką zmianę mechanik konkretnej umiejętności.

  • W wowie jedną z lepszych zawartości jakie doświadczyłem były zadanie na zielony ogień lub wieża maga, która była wyzywającym zawartością osiągniętą przez około 10% graczy a dawała tylko nagrody kosmetyczne. Czy możemy się spodziewać czegoś podobnego w Corepunk-u?

  • Planujemy dodać zawartość rajdową/drużynową/solo w której tylko kilku graczy będzie w stanie ją ukończyć.

  • Czy mechanika skoku będzie pozwalała na unikanie ataków lub umiejętności w PvP lub PvE?

  • Nie, nie będzie.

  • Czy wszystkie lochy bedą instancjonowane czy kazdy gracz może do nich wejść?

  • Każda drużyna będzie posiadała własną instancję lochów, jednak w grze również bedą znajdować się lochy do których mogą wejść dwie przeciwne drużyny.

  • Czy gra będzie posiadać oddzielne kanały czy serwery?

  • Używamy systemu realmów. Każdy realm będzie mógł posiadać tysiące graczy, nie posiadamy systemu kanałów który pozwoli graczom zmieniać je niezależnie. Jednak nasz system tworzy nowe kanały w przypadku ciężkiego przeladowania danych stref mapy aby uniknąć awarii serwera.

  • Dvalin

    Hej Artificial Core. Jeszcze raz dzięki za całą pracę jaką robicie!❤ Czy w grze znajdują się dedykowani healerzy?

  • Będziesz w stanie stworzyć build skupiony wyłącznie na leczeniu; pół-leczący; pół-wsparcie; pół leczący, pół zadający obrażenia; i tak dalej. Jeśli skupisz się na stworzeniu dedykowanego healera, efektywność innych możliwości posaci będzie znacząco słabsza. Dajemy graczom możliwość wybierania jak chcą zbudować swoją postać. Jeśli ktoś chce stworzyć dedykowanego healera to może to zrobić. Nie chcemy na siłę pozbywać się wszechstronności i możliwości dla takich klas. Tacy healerzy zdecydowanie bedą potrzebni aby ukończyć wymagającą zawartość grupową i rajdową.

  • Czy będzie klasa tanka używająca broni dwuręcznych?

  • Tak, planujemy dodać takową później.

  • Czy jeśli znajduję się w środku instancjonowanego lochu z pełną drużyną, i wyrzucimy jednego gracza przez np. ninja looting czy możemy go potem zabić, czy PvP nie jest możliwe wewnątrz instancji?

  • Gracze wyrzuceni z drużyny pozostają sojusznikami do momentu opuszczenia lochu, więc bedąc w lochu nie będziesz mógł zabić tych graczy. Jednak zawsze możesz ich potem znaleźc w otwartym świecie.

  • Daorven

    Czy planujecie niestandardowe misje dla każdej z klas? Takie jak na przykład zadania na legendarne bronie w każdej klasie jak ma to miejsce w wowie?

  • W grze bedą znajdować się zadania klasowe. Te zadania odblokują się po zdobyciu maksymalnego poziomu.

  • Presumed dead

    Jak tanki bedą generować aggro podczas gdy ich prowokacje bedą na czasie odnowienia? Czy istnieją przedmioty zwiększające generowanie zagrożenia?

  • Tak, w grze bedą znajdować się przedmioty wpływające na generację aggro. Prowokacja to nie kluczowa umiejętność determinująca czy postać jest tankiem czy nie. Jest ona narzędziem mogącym pomóc w krytycznych sytuacjach, gdy ktoś z twojej drużyny przejmie aggro. O tym jak dobrym tankiem jesteś decyduje twój build, przedmoity i umiejętność utrzymania aggro.

  • Dyasis

    Czy będziecie wspierać addony zewnętrzne? a jeśli tak to w jakim języku (LUA etc.)?

  • Nie, nie będziemy wspierać addonów zewnętrznych.

  • IVX

    Czy kiedy ulepszymy wieżyczkę jako inżynier poprzez auto ataki, czy wieżyczka będzie większa/wyglądać lepiej coś jak w TF2?

  • W sumie jest to bardzo interesujący pomysł! Popracujemy nad tym, dzięki :)



  • obrazek