Dodano: 28.04.2021
Przez: SsebastiusS
Przez: SsebastiusS
Informacje z kwietniowego Q&A cz.3
To już trzecia część odpowiedzi na jedno i to samo Q&A, a następna czwarta ma pojawić się gdzieś w maju, (Co prawda raczej każdy sam jest w stanie sobie dopowiedzieć, że w takiej sytuacji majowa beta
brzmi coraz bardziej nierealnie biorąc pod uwagę jak mocno rozciągane w czasie są te Q&A :D ) a teraz zapraszam do lektury :)
A i jak zwykle pominąłem część pytań nie wnoszących żadnych nowych informacji do obecnie posiadanych, więc tutaj znajdziecie
wątek oryginalny.

- Mechanika ta została wprowadzona w celu przeciwdziałania transferowania przedmiotów BoP między graczami.
- Mamy dużo interesujących pomysłów dla zawartości morskiej, ale podzielimy się z nimi dopiero po premierze.
- Zaktualizowana wersja forum i strony nadchodzi wkrótce, więc bądź na bieżąco!
- Moc przedmiotów nie będzie dyktowała zawartości w której możemy uczestniczyć, jakkolwiek niektóre drużyny lub gildie mogą mieć swoje wymagania tejże mocy aby zostać do nich zaproszonym. Moc przedmiotów określana jest przez łączną liczbę statystyk jakie oferują.
-
Informacje dostępne w grze bedą wystarczające dla praktykowania teoretycznych wyliczeń danych buildów. Kalkulator talentów dodany zostanie w późniejszym terminie. Jak również wspomnieliśmy w styczniu
2020 w grze dostępny będzie miernik obrażeń/leczenia/aggro które pozwolą na przetestowanie tych wyliczeń w praktyce.
Aktualnie nie można przenosić elementów interfejsu w inne miejsca, ale pomyślimy nad dodaniem takiej funkcji. Nasz interfejs pozwoli śledzić wzmocnienia i osłabienia, jak również będzie posiadał wiele skórek dla swoich elementów. - Fundamentalną podstawą balansu dla nas jest system działający na zasadzie papier-kamień-nożyce. Każdy build będzie miał przewagę nad pewnym innym buildem pozostając słabszym przeciwko reszcie.
- Tak, przedmioty bedą posiadały jakość. Jakość zależeć będzie od przedmiotu który tworzysz, ale należy pamiętać że przy tworzeniu każdego przedmiotu, istnieje szansa, że zostanie on stworzony w wyższej jakości niż w swojej domyślnej.
- Niektóre podstawowe receptury bedą wymienialne, jednak te najlepsze zawsze bedą związane z ich właścicielami.
- Przestępca nie może być członkiem drużyny. Jeśli ktoś w drużynie zostanie przestępcą on lub ona zostanie wyrzucony z drużyny. Inni członkowie drużyny asystujący przy zabójstwie nisko-poziomowego gracza również staną się przestępcami. Należy pamiętać, że leczenie lub wzmacnianie agresora lizone jest jako asysta.
- Niektóre bronie bedą mogły modyfikować umiejętności. Dodatkowo niektóre bronie również bedą posiadać unikalne umiejętności tylko dla danej specjalizacji.
- Tak, w Corepunk-u znajdować się bedą kosmetyki umiejętności jak i również unikalne emotki.
- Talenty bedą mocno wpływać na ogólny rozwój twojej klasy. Podczas gdy specjalizacje broni i niektóre ich bronie bedą pozwalać na wzmacnianie lub lekką zmianę mechanik konkretnej umiejętności.
- Planujemy dodać zawartość rajdową/drużynową/solo w której tylko kilku graczy będzie w stanie ją ukończyć.
- Nie, nie będzie.
- Każda drużyna będzie posiadała własną instancję lochów, jednak w grze również bedą znajdować się lochy do których mogą wejść dwie przeciwne drużyny.
- Używamy systemu realmów. Każdy realm będzie mógł posiadać tysiące graczy, nie posiadamy systemu kanałów który pozwoli graczom zmieniać je niezależnie. Jednak nasz system tworzy nowe kanały w przypadku ciężkiego przeladowania danych stref mapy aby uniknąć awarii serwera.
- Będziesz w stanie stworzyć build skupiony wyłącznie na leczeniu; pół-leczący; pół-wsparcie; pół leczący, pół zadający obrażenia; i tak dalej. Jeśli skupisz się na stworzeniu dedykowanego healera, efektywność innych możliwości posaci będzie znacząco słabsza. Dajemy graczom możliwość wybierania jak chcą zbudować swoją postać. Jeśli ktoś chce stworzyć dedykowanego healera to może to zrobić. Nie chcemy na siłę pozbywać się wszechstronności i możliwości dla takich klas. Tacy healerzy zdecydowanie bedą potrzebni aby ukończyć wymagającą zawartość grupową i rajdową.
- Tak, planujemy dodać takową później.
- Gracze wyrzuceni z drużyny pozostają sojusznikami do momentu opuszczenia lochu, więc bedąc w lochu nie będziesz mógł zabić tych graczy. Jednak zawsze możesz ich potem znaleźc w otwartym świecie.
- W grze bedą znajdować się zadania klasowe. Te zadania odblokują się po zdobyciu maksymalnego poziomu.
- Tak, w grze bedą znajdować się przedmioty wpływające na generację aggro. Prowokacja to nie kluczowa umiejętność determinująca czy postać jest tankiem czy nie. Jest ona narzędziem mogącym pomóc w krytycznych sytuacjach, gdy ktoś z twojej drużyny przejmie aggro. O tym jak dobrym tankiem jesteś decyduje twój build, przedmoity i umiejętność utrzymania aggro.
- Nie, nie będziemy wspierać addonów zewnętrznych.
- W sumie jest to bardzo interesujący pomysł! Popracujemy nad tym, dzięki :)
Janidsa
Śmierć - Wiemy, że podczas śmierci istnieje szansa aby niektóre przedmioty zostały stracone i rozebrane na materiały przez system. Dlaczego zamiast tego nie wyrzucać całych
przedmiotów, aby osoba je zdobywająca mogła sama zrobić z nimi co chce?
Zawartość morska - Widzieliśmy, że w grze można pływać, ale czy będzie dostępna jakaś zawartość związana typowo z aktywnościami morkskimi np. budowanie własnego statku?
Mungyy4
Kiedy możemy spodziewać się nowego forum i strony zapowiedzianej w czwartej kwartalnej aktualizacji 2020? Nie mogę doczekać się nowych
funkcji!
Threadsafe
Witam.
Czy zawartość będzie blokowana "mocą przedmiotów"? A jeśli tak, to jak zapobiegniecie wyścigowi szczurów tylko i wyłącznie po ulepszanie swoich przemiotów dla ich
punktów mocy? Czy moc przedmiotów zawsze będzie stała czy losowe statystyki bedą jakoś na nią wpływać?
Liofa
(notka: tutaj była seria pytań w jednym pytaniu więc wybrałem tylko te na które otrzymano odpowiedź)
Czy w grze będzie jakiś rodzaj edytora buildów? W formie "wypróbowania" danej postaci jak ma to
Heroes of the Storm ale na papierze. Zwykle członkowie społeczności tworzą takie narzędzia i kalkulatory statystyk i efektywności danych buildów, ale problem z nimi jest taki, że często są zbugowane
lub niezbyt precyzyjne (mimo to bardzo pomocne).
Ostatnie pytanie dotyczy interfejsu. Czy będziemy mogli zmieniać lokację elementów interfejsu pod własne upodobania, być może nawet ich kolor? Jak również będzie wyglądało śledzenie wzmocnień i
osłabień szczególnie dla postaci potrzebujących je śledzić, czy będzie możliwość zmiany co i gdzie się pokazuje?
PIzza read poetry
Czy każda klasa będzie posiadała kontry? Na przykład czy Pyromancer może pokonać Destroyera łatwie bo jego umiejętności zostały stworzone jako niewygodne dla tego drugiego?
Co z reguły dzieje się w każdym mmorpg i mobie. W ten sposób każdy bohater posiada specyficzną rolę do wypełnienia w PvP i wie kogo bić a kogo unikać. Wiem, że prędzej czy później coś takiego będzie
istniało w grze i pytanie czy zamierzacie to jakoś regulować i zwracać na to uwagę?
Jeda
Czy gdy tworzymy przedmioty, możemy otrzymać różne jakości przedmiotów takie jak zwykły/epicki etc.?
Czy jeśli dostanę recepturę z Rajdu lub z czegoś podobnego, bedę mógł ją sprzedać?
Birdynomnom
Co się stanie jeśli w drużynie 4 graczy, jeden z nich stanie się przestępcą (spowodowane systemem karmy) jak będzie wyglądać interakcja systemów drużynowych i karmy?
Jak daleko sięgać będzie modyfikacja klasy poprzez jej unikalne bronie? Dla przykładu, czy nałożenie specyficznej broni dla inżyniera będzie mogło wpływać na zachowanie wieżyczek zamiast zwykłych wieżyczek trzy mniejsze z mniejszym zasięgiem.
Czy w grze bedą kosmetyki umiejętności (na przykład zmieniając kulę ognia w kulę lodu) lub unikalne emotikony?
Czy talenty lub inne systemy znacząco wpłyną na to jak działają umiejętności specjalizacji bez zmiany jej integralnego zamysłu? Przykładem takim może być łucznik z gameplayu posiadający talent, który pozwalał strzałom spadać przez kilka sekund zamiast tylko podczas pierwszego wystrzelenia.
W wowie jedną z lepszych zawartości jakie doświadczyłem były zadanie na zielony ogień lub wieża maga, która była wyzywającym zawartością osiągniętą przez około 10% graczy a dawała tylko nagrody kosmetyczne. Czy możemy się spodziewać czegoś podobnego w Corepunk-u?
Czy mechanika skoku będzie pozwalała na unikanie ataków lub umiejętności w PvP lub PvE?
Czy wszystkie lochy bedą instancjonowane czy kazdy gracz może do nich wejść?
Czy gra będzie posiadać oddzielne kanały czy serwery?
Dvalin
Hej Artificial Core. Jeszcze raz dzięki za całą pracę jaką robicie!❤ Czy w grze znajdują się dedykowani healerzy?
Czy będzie klasa tanka używająca broni dwuręcznych?
Czy jeśli znajduję się w środku instancjonowanego lochu z pełną drużyną, i wyrzucimy jednego gracza przez np. ninja looting czy możemy go potem zabić, czy PvP nie jest możliwe wewnątrz instancji?
Daorven
Czy planujecie niestandardowe misje dla każdej z klas? Takie jak na przykład zadania na legendarne bronie w każdej klasie jak ma to miejsce w wowie?
Presumed dead
Jak tanki bedą generować aggro podczas gdy ich prowokacje bedą na czasie odnowienia? Czy istnieją przedmioty zwiększające generowanie zagrożenia?
Dyasis
Czy będziecie wspierać addony zewnętrzne? a jeśli tak to w jakim języku (LUA etc.)?
IVX
Czy kiedy ulepszymy wieżyczkę jako inżynier poprzez auto ataki, czy wieżyczka będzie większa/wyglądać lepiej coś jak w TF2?
