ładowanie
Dodano: 12.12.2020
Autor: SsebastiusS

Informacje na czwarty kwartał 2020 roku

CBT przesunięte na wiosnę 2021


Naprawdę chcielibyśmy udostępnić możliwość zagrania w zamkniętą betę tej zimy, jednak niestety nie będziemy w stanie dostarczyć jej w jakości która nam odpowiada na czas. Pandemia, lockdown, przejście na tryb pracy zdalnej, niedawna premiera Shadowlands i Cyberpunka 2077 dynamicznie wpływają na przemysł oraz fakt, że obecnie sporo się dzieje, ale i tak koniec końców nie o to chodzi: pomijając wszelkie okoliczności, tworzenie gry AAA w gatunku MMORPG po prostu wymaga dużo wysiłku, cierpliwości i czasu.

W październiku, członkowie naszego zespołu zaczęli chorować, niektórzy na COVID-19 inni na sezonową grypę. Niebezpiecznym byłoby dodać do tego stres i brak snu, które obciążają jeszcze bardziej układ odpornościowy więc w wyniku postanowiliśmy wcisnąć lekko hamulec i nie robić crunchu(nadgodzin) tej zimy. Od października każdy posiadał opcję pracy zdalnej (obecnie około połowa zespołu zdecydowala się na ten wariant), a z drugiej strony na horyzoncie czai się prawdopodobieństwo zimowego lockdownu.

Ale raczej jest dobrze, dwa lub trzy tygodnie później wszyscy wrocili na pokład, zdrowi i chętni do zrobienia świetnej gry!

Wiemy, że opóźnienia przybijają społeczność i nasz zespół. Postanowiliśmy jednak poświęcić nieco więcej czasu niż myśleliśmy, że będziemy potrzebować aby następnym razem zapewnić jakość, którą chcemy dostarczyć.

obrazek


Unity i Multiplay

Działanie i wydajność klienta i serwerów to najczęściej to co tworzy (albo psuje) większość gier MMO, więc w tym celu podejmujemy współpracę z najlepszymi z najlepszych aby gra była doporacowana technicznie tak mocno jak się da.

Nasz pierwszy trailer z zapowiedzią gry był w stanie wzbudzić zainteresowanie ludzi z Unity. Skontaktowali sie z nami wcześniej w tym roku - i ostatecznie podjęliśmy współpracę z nimi. Wspólnie dokonaliśmy głębokiego przeglądu projektu, i zdobyliśmy wiele cennych wskazówek co do wydajności, która była naszym ogranicznikiem od samych twórców tego wspaniałego silnika. Implementowaliśmy te optymalizacje przez ostatnie parę miesięcy, i będziemy kontynuować prace aby sprawić, że gra będzie działała płynnie podczas Zamkniętej Bety i ostatecznie premiery. Ludzie w Unity są świetni: są bardzo profesjonalni, responsywni i pomocni. Ale co najważniejsze zostawiają wrażenie osób, którym naprawdę zależy. Nasz fanbase co do zespołu Unity ciągle rośnie, powoli ale na pewno :) Wierzymy, że ta synergia sprawi, że Corepunk będzie o wiele lepszy.

Kiedy Apex Legends miał premierę w tamtym roku, byliśmy zdumieni jak mocno serwery sprawiały wrażenie utrzymania tak wielu graczy bez wysiłku. Ich gra posiadała 10 milionów graczy w przeciągu 3 dni i 50 milionów w kolejnych 24. Wychodzi na to, że firma, która pomogła im w skalowaniu i osiedlenia na tak wielu serwerach, jest teraz częścią rodziny Unity! Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z Multiplay, i mamy nadzieję niedługo zacząć współpracę nad skalowaniem naszego zaplecza używając ich sprawdzonej technologii. W ten sposób będziemy w stanie sprawić, że Corepunk nie tylko będzie działał dobrze, ale również tolerował szczyty populacji podczas premiery, dzięki czemu każdy będzie mógł ... po prostu grać :) Ludzie z Multiplay również są super przyjaźni, pomocni i podekscytowani Corepunkiem.

obrazek


Bohaterowie i Specjalizację

Dodaliśmy stronę z postaciami, gdzie możesz dowiedzieć się o umiejętnościach bohaterów i ich specjalizacjach broni. Obecnie, znajdują się ich tam tylko trzech, każdy z trzema specjalizacjami. Dodamy kolejną trójkę późniejszym terminie grudnia. Z wielką przyjemnością chcielibyśmy usłyszeć wasze wstępne opinie na ich temat na naszym forum.

obrazek


Przerobienie Forum i strony internetowej (praca w toku)

Chcielibyśmy skorzystać z okacji, aby podziękować naszej społeczności za cenne i szczere opinie na temat naszej strony i forum. Pracujemy nad nowymi wersjami strony i forum, które wejdą w życie w niedalekiej przyszłości. Nie martwcie się o swoje dane, wiadomości, czy statystki aktywności - cała zawartość forum i baza danych zostaną przetransferowane na nową platformę.

Lista przyjaciół, prywatne wiadomości, obserwujący i obserwatorzy, like, filtry forum, wyszukiwanie, tagi, opcja zgłaszania, profil i edycja wiadomości i wiele innych funkcji nadchodzi nedługo!

obrazek


Gildie

Kiedy mowa o MMORPGs, jedną z pierwszych rzeczy jaka przychodzi na myśl są oczywiście gildie. Niedawno sporo pracowaliśmy nad systemem gildii i w końcu jesteśmy gotowi rzucić trochę światła jak będzie to wyglądało w Corepunku.

Po osiągnięciu 10 poziomu gracz będzie mógł zarejestrować nową gildię. Aby tego dokonać należy udać się do specjalnego NPC i dokonać odpowiedniej opłaty aby stworzyć swoją gildię, to tyle! Możesz zacząć rekrutować ludzi do swojej nowej, lśniącej gildii tak szybko jak ją stworzyłeś. Niezależnie czy stworzyłeś własną gildię czy dołączyłeś do innej, będziesz miał dostęp do banku gildyjnego, czatu, systemu rankingu i wielu innych funkcji.

Gildie mogą zwiększać swój poziom różnymi aktywnościami w grze, takich jak wykonywanie zadań gildyjnych. Członkowie bedą mieli dostęp do specjalnego questa, który wpływa na punkty ulepszenia gildii, bonusy, buffy i inne. Większość zadań gildyjnych jest przeznaczona dla grup, ale znajdą się też takie dla pojedyńczych graczy. Kiedy gildia spełnia warunki do zwiększenia swojego poziomu, mistrz gildii może dokonać zwiększania poziomu poprzez uiszczenie opłaty (oczywiście walutą w grze :D ).

Każda gildia posiada swój własny rating (ocenę), bazowany na ilości punktów, które może zdobyć wykonując pewne zadania. Rating każdej gildii jest publicznie widoczny w gildyjnych statystykach serwera, rating aktualizowany będzie tygodniowo, i tylko gildie z najwyższym wynikiem bedą w stanie brać udział w wydarzeniach o kontrolę terenu.

Rating zależny jest od aktywnych członków gildii i jej rozmiaru. Małe, aktywne gildie mogą zdobywać punkty w prostszy sposób niż duże gildie z wieloma nieaktywnymi członkami.

obrazek


Aktualizacja zawartości

Jak zwykle w tej regularnej sekcji pokażemy trochę zawartości nad którą pracowaliśmy ostatnio

obrazek

obrazek

obrazek

obrazek

obrazek

obrazek

obrazek

obrazek

obrazek

obrazek