ładowanie
Dodano: 16.04.2021
Autor: SsebastiusS

Informacje z kwietniowego Q&A cz.2

W okresie 1-5 Kwietnia na oficjalnym forum miało miejsce Q&A. W okresie tym można było zadawać pytania na które otrzymaliśmy drugą część odpowiedzi. (tj. 16 kwietnia) oryginał.




obrazek

    BlackoutGaming

    Czy spodziewacie się, że PvP będzie miało duże znaczenie, a jak tak to jak duże? Jeżeli jestem graczem PvE, mam spodziewać się bycia zaatakowanym PRZEZ KAŻDEGO, czy spodziewacie się, że interakcje PvP bedą odbywały się nieczęsto i z dala od graczy preferujących PvE?

  • W rozgrywce chcemy posiadać dobry balans pomiędzy PvE i PvP, w niektórych strefach dookoła terenów zabudowanych, gdzie ruch graczy jest duży, naturalnym jest większe ryzyko bycia zaatakowanym. Z drugiej stony im dalej od tych stref tym mniejsze ryzyko takiej losowej potyczki PvP. Zdajemy sobie sprawę, że duża część graczy MMORPG preferuje w pełni doświadczenie PvE. Dlatego postanowiliśmy stworzyć otwarty świat z pustkowiami, pozwalając graczom decydować o udziale w PvP. Nie chcemy wprowadzać mechanik limitujących PvP w żaden sposób. Wierzymy, że stworzenie dużych pustkowii pozwoli naturalnie zbalansować rozgrywkę pomiędzy PvP i PvE. Oczywiście rozwiązanie takie nie wykluczy totalnie ryzyka bycia zaatakowanym przez innego gracza. Dodatkowo Corepunk będzie posiadał losowo generowane solo dungeony dające możliwość farmy bez wychodzenia na otwarty świat. Dane z beta testów pozwolą nam lepiej zrozumieć co (jeśli w ogóle) należy zmienić w tej kwestii.

  • Alumio

    Czy zdecydowaliście się już na temat maksymalnego rozmiaru gildii?

  • Jeszcze nie, to jest coś co musimy przetestować razem z społecznością, lecz obecnie myślimy nad czymś w granicach 50 członków.

  • Czy możecie wyjaśnić co dokładnie robią runy i ulepszenia w grze? Czy są po prostu zwykłymi bonusami do statystyk czy mogą też dawać nowe efekty?

  • Ulepszenia posiadają wiele rodzajów bonusów, są takie wzmacniające statystyki jak i również takie dające pomniejsze efekty.

  • Czy ulepszenia działają na zasadzie +1/+2/+3 itd. gdzie istnieje szansa na niepowodzenie?

  • Nie, oraz nie bedą posiadać szansy na niepowodzenie.

  • Tak jak widzieliśmy plecaki określają twój rozmiar ekwipunku, czy jedna z profesji może je tworzyć i czy istnieją różne typy plecaków. Czy też trzeba je kupić lub znaleźć.

  • Plecaki nie bedą dostępne do tworzenia, lecz bedą różne sposoby na zdobywanie ich: zakup od handlarzy/nagrody z zadań/zwykły drop.

  • Czy przedmioty w plecaku bedą wpływać na prędkość ruchu postaci?

  • Nie, ilość przedmiotów w plecaku nie będzie wpływać na prędkość ruchu graczy.

  • Kiedy kolejkujesz się do Battlegrounda, czy możesz sam wybrać tryb gry (zdobycie flagi/utrzymanie punktu itd.) czy jest on losowy?

  • Możesz dołączyć do kolejki dla specyficznego trybu lub kolejki losowej. Jako nagrody z kolejki losowej otrzymuje się dodatkowe doświadczenie i punkty honoru.

  • Czy mocniejsze artefakty i bronie zdobywane w PvP bedą zablokowane za jakąś rangą? na przykład, jeśli mam srebrną rangę muszę zdobyć złotą rangę aby odblokować możliwość kupienia lepszego ekwipunku za puntky honoru?

  • W grze nie ma przedmiotów zablokowanych rangą, jednak im wyższa ranga tym więcej punktów honoru będziesz zdobywać, więc zakupienie takich przedmiotów będzie prostsze.

  • Czy areny 1v1 i 2v2 są czysto Deathmatchem czy są jakieś inne tryby?

  • Gdy jakakolwiek z drużyn będzie miała przynajmniej jednego żywego gracza podczas gdy druga umrze, będzie zwycięzcą.

  • Czy instancjonowane PvP (areny/Battlegroundy) bedą między-serwerowe czy będzie można kolejkować się tylko przeciwko drużynom ze swojego serwera? Pierwsza opcja jest świetna do obniżania czasu kolejki podczas gdy druga w zwiększaniu poczucia danej społeczności i tworzeniu rywalizacji wewnątrz niej.

  • Areny i Battlegroundy bedą między-serwerowe.

  • Czy jest możliwość inspekcji graczy bedąc w otwartym świecie?

  • Tak, będziesz mógł inspektować innych graczy, jednak każdy będzie mógł wyłączyć tą funkcję dla swojego bohatera. Rozumiemy,że niektórzy ludzie wolą chować niektóre szczegóły swojego buildu.

  • Czy planujecie wprowadzić jakiś tryb przetrwania dla PvE dla przykładu coś na wzór 100 piętrowej wieży etc. ?

  • Tak, planujemy wprowadzić coś podobnego, wierzymy że taka zawartość będzie posiadać dużo fanów. Dając graczom możliwość rywalizacji, jak i również pozwalając im testować ich ekwipunek i umiejętności.

  • Wiemy, że można zdobywać ekwipunek na wiele sposobów przez PvP/PvE/Crafting ale czy zdobycie legendarnych przedmiotów jest możliwe dla każdego z nich?

  • Będziesz miał możliwość zdobycia legendarnych przedmiotów z każdej drogi (PvP/PvE/Crafting), lecz nie będzie to łatwe.

  • Czy przedmioty broni bedą miały umiejętności unikalne dla danej specjalizacji, czy ich umiejętności są wspólne dla wszystkich specjalizacji/klas?

  • Tak, bronie bedą posiadać unikalne umiejętności specjalizacji.

  • Czy przedmioty legendarne oferują lepsze statystyki niż epickie, lub czy posiadają unikalne efekty, czy są tylko zwykłym przeskokiem statystyk?

  • Legendarne przedmioty oferują lepsze statystyki jak i również posiadają unikalne efekty i umiejętności.

  • Skoro przedmioty legendarne są trudne do zdobycia, to czy tak jak inne przedmioty bedą posiadały losowe wartości statystyk, czy bedą to wartości stałe?

  • Przedmioty legendarne bedą posiadać stałe statystyki, w końcu są legendarne :)

  • W przeszłości potwierdziliście, że najlepsze przedmioty bedą również pochodzić z craftingu, jednak aby profesja była dochodowa większość tworzonych przedmiotów musi być BoE (bind on equip = po założeniu stają się niewymienialne), jeśli tak jest, to czy znaczy to że każdy gracz z wystarczającą liczbą waluty będzie w stanie zdobyć najlepsze przedmioty?

  • Większość najlepszych przedmiotów w grze nie będzie wymienialna. Bedą przynależeć do bohatera w momencie podniesienia lub wytworzenia. Będzie możliwość "zamówienia" wybranego przedmiotu od innego gracza poprzez specjalne okno zamówienia, czyniąc crafting płatną usługą. Pamiętać jednak należy, że tworzenie wymaga znajomości receptury (większość receptur jest BoP [Bind on Pickup = niewymienialne po podniesieniu] ). Niektóre z nich są bardzo rzadkie, czyniąc je bardzo dobrym źródłem zarobku dla ich posiadaczy. Najlepsze tworzone przedmioty bedą wymagały od graczy posiadania surowców BoP.

  • Specjalizacja Defendera posiada jednoręczną tarczę oraz jednoręczny miecz. Czy są to oddzielne przedmioty? tzn. Czy można założyć inną tarczę zostawiając ten sam miecz?

  • Tak są to oddzielne przedmioty.

  • Czy losowo generowane dungeony bedą posiadać stałe lokacje wejścia w otwartym świecie, czy może wejścia do nich tworzyć się bedą losowo na mapie?

  • Bedą istnieć oba wymienione rodzaje dungeonów.

  • Czy możesz zostać rozjechany przez pociąg?

  • Tak, możesz.

  • Czy jeśli dołączę do wybranej frakcji (np. Elanie) to czy bedę mógł zdobywać przedmioty kosmetyczne z innych frakcji?

  • Tak, na pewno nie chcemy ograniczać naszych graczy w kwestii wyboru jakie przedmioty kosmetyczne są dla nich dostępne. Będziesz mógł używać kosmetyków innych frakcji niezależnie do której dołączysz.

  • Jakiś czas temu wypuściliście Elanie: Las, Król i lasery. Czy możemy się wkrótce spodziewać historii dla pozostałych kultur? I również przy okazji wyjaśnić dlaczego zatrzymaliście się na Elanach?

  • Świat Corepunk-a jest wielki i intrygujący, zamieszkany przez różne frakcje i sekretne społeczeństwa oraz unikalne osady, każda z własną historią. Chcemy poprowadzić graczy przez każdy z epizodów tej głębokiej i bogatej historii. Historia Elanów, którą się podzieliliśmy jest tylko malutkim ułamkiem całości. W beta testach pokażemy wiele więcej o Elanach i ich kulturze. Zbliżając się do premiery gry będziemy dzielić się historią i opowieściami z innych kultur.

  • Czy totem Snajpera różni się w jakikolwiek sposób od innych totemów? Czy na przykład ma większy zasięg stawiania?

  • Snajper używając swojej umiejętności specjalnej może stawiać totemy z większej odległości niż zwykłe totemy.

  • Czy R Snajpera przeładowuje magazynek, czy po użyciu R następne przeładowanie da dostęp do mocniejszych pocisków. Co w praktyce pozwala wystrzelić 10 strzałów bez potrzeby przeładowania.

  • Od razu po użyciu umiejętności R Snajper otrzymuje maksymalną ilość naboi która wynosi 5. Jeśli podczas używania R snajperowi skończy się amunicja, musi przeładować na normalny magazynek.

  • Czy w grze bedą tytuły postaci?

  • Tak w grze będziesz mógł odblokować różne tytuły.

  • Czy efekty kontroli tłumu będą posiadać znacznik nad postacią, żeby wiedzieć jak długo bedą trwać? (jako przykład, pasek długości ogłuszenia w League of Legends pod zdrowiem/maną postaci.)

  • Efekty kontroli tłumu bedą wyświetlane nad postaciami.

  • Część z nas rozważała możliwość opóźnienia ostatnich 6 klas i dodanie po premierze gry. Z dostępnymi 18 specjalizacjami już spełniane są standardy rynku. Zaimplementowanie 36 specjalizacji może być zbyt ambitne. Czy opóźnienie wypuszczenia ostatnich 6 klas to coś co bierzecie pod uwagę, czy wciąż utrzymujecie swóje słowo co do wypuszczenia 12 klas wraz z premierą gry?

  • Ostatecznie planujemy wypuścić 36 specjalizacji wraz z premierą, ale widzimy, że może się to okazać niemożliwe. Jesteśmy teraz skupieni na dopracowaniu 18 specjalizacji które znajdują się już w grze.

  • Czy jest już zaplanowany tryb dla daltonistów, aby gracze mogli wybrać kolor paska życia lub wybrać go np. z presetów?

  • Planujemy dodać tryb dla daltonistów.

  • Czy będzie możliwym zmienienie portretu naszej postaci na ikonę umiejętności specjalnej, jak to było pokazane w pierwszym trailerze? (W drugim trailerze mogliśmy widzieć portret naszej postaci na środku interfejsu.)

  • Jesteśmy w trakcie przekształcania interfejsu. Co widzieliście w filmie z alfy to nie finalna wersja. W dolnej części interfejsu będą pokazane tylko ikony umiejętności specjalnych. Portret postaci będzie przeniesiony w inne miejsce.



  • obrazek

    Informacje z rosyjskiej części Q&A



    Gstory

    W jaki sposób będziemy odkrywać świat i czy proces ten będzie interesujący?

  • Aby uczynić proces eksploracji świata interesującym, stworzyliśmy system losowych wydarzeń. Będziesz mógł odwiedzić interesujące lokacje, różnych NPC-tów, handlarzy z rzadkimi i przydatnymi przedmiotami, wykonać ukryte zadania, odnaleźć ukryte wejścia do lokacji, polować na przechadzające się potwory, zabijać world bossy i rzadkie skupiska potworów oraz wiele innych aktywności. Świat Corepunk-a jest piękny, atmosferyczny i duży.

  • Sky

    W 15 minutowym gameplayu mozemy zobaczyć niszczenie obiektów, skrzynek, wazonów itd. jak często pojawiają się na mapie.

  • Jeśli ktoś zniszczy lub otworzy dany obiekt, będziesz musiał poczekać aż się odnowi lub znaleźć inny. Możesz w nich znaleźć różne użyteczne przedmioty (również artefakty), wszystko zależy od szczęścia.

  • Niphestotel

    Czy w grze będzie system sojuszy między gildiami?

  • Nie, nie planujemy takowego systemu, gdyż może on przyczynić się do powstania zergów, czego staramy się uniknąć w naszej grze. Zdajemy sobie sprawę, że nie da się całkowicie jej przeciwdziałać bez ograniczania graczy, dlatego ostateczną decyzję podejmiemy po otrzymaniu opinii graczy po testach.

  • Beepski

    Czy w miastach i osadach bedą strażnicy NPC, którzy automatycznie atakują przestępców?

  • Tak, strażnicy z łatwością zabiją każdego przestępcę próbującego wejść do miasta. Jeśli jednak pomimo to, przestępcom uda się wejść do miasta, inni gracze z łatwością rozerwą ich na strzępy z pomocą strażników.

  • Elyash

    Czy na aukcji będzie widoczna nazwa sprzedawcy? np. Aby skontaktować się z nim w kwestii ustalenia niższej ceny.

  • Nazwa sprzedawcy będzie wyświetlona w oknie aukcji, jak użyjesz tej informacji zależy tylko od ciebie :)

  • Skąd zdobywamy umiejętności dodatkowe (D i F) i jak dużo ich jest? Biorąc pod uwagę obecne materiały wideo i zrzuty ekranu rozróżniamy tylko 4.

  • Będzie 20 różnych umiejętności tego typu. Tuzin z nich będzie dostępny dla wszystkich, a każda z czterech frakcji będzie miała swoje dwie unikalne umiejętności.