Dodano: 16.04.2021
Autor: SsebastiusS
Autor: SsebastiusS
Informacje z kwietniowego Q&A cz.2
W okresie 1-5 Kwietnia na oficjalnym forum miało miejsce Q&A. W okresie tym można było zadawać pytania na które otrzymaliśmy drugą część odpowiedzi. (tj. 16 kwietnia) oryginał.

- W rozgrywce chcemy posiadać dobry balans pomiędzy PvE i PvP, w niektórych strefach dookoła terenów zabudowanych, gdzie ruch graczy jest duży, naturalnym jest większe ryzyko bycia zaatakowanym. Z drugiej stony im dalej od tych stref tym mniejsze ryzyko takiej losowej potyczki PvP. Zdajemy sobie sprawę, że duża część graczy MMORPG preferuje w pełni doświadczenie PvE. Dlatego postanowiliśmy stworzyć otwarty świat z pustkowiami, pozwalając graczom decydować o udziale w PvP. Nie chcemy wprowadzać mechanik limitujących PvP w żaden sposób. Wierzymy, że stworzenie dużych pustkowii pozwoli naturalnie zbalansować rozgrywkę pomiędzy PvP i PvE. Oczywiście rozwiązanie takie nie wykluczy totalnie ryzyka bycia zaatakowanym przez innego gracza. Dodatkowo Corepunk będzie posiadał losowo generowane solo dungeony dające możliwość farmy bez wychodzenia na otwarty świat. Dane z beta testów pozwolą nam lepiej zrozumieć co (jeśli w ogóle) należy zmienić w tej kwestii.
- Jeszcze nie, to jest coś co musimy przetestować razem z społecznością, lecz obecnie myślimy nad czymś w granicach 50 członków.
- Ulepszenia posiadają wiele rodzajów bonusów, są takie wzmacniające statystyki jak i również takie dające pomniejsze efekty.
- Nie, oraz nie bedą posiadać szansy na niepowodzenie.
- Plecaki nie bedą dostępne do tworzenia, lecz bedą różne sposoby na zdobywanie ich: zakup od handlarzy/nagrody z zadań/zwykły drop.
- Nie, ilość przedmiotów w plecaku nie będzie wpływać na prędkość ruchu graczy.
- Możesz dołączyć do kolejki dla specyficznego trybu lub kolejki losowej. Jako nagrody z kolejki losowej otrzymuje się dodatkowe doświadczenie i punkty honoru.
- W grze nie ma przedmiotów zablokowanych rangą, jednak im wyższa ranga tym więcej punktów honoru będziesz zdobywać, więc zakupienie takich przedmiotów będzie prostsze.
- Gdy jakakolwiek z drużyn będzie miała przynajmniej jednego żywego gracza podczas gdy druga umrze, będzie zwycięzcą.
- Areny i Battlegroundy bedą między-serwerowe.
- Tak, będziesz mógł inspektować innych graczy, jednak każdy będzie mógł wyłączyć tą funkcję dla swojego bohatera. Rozumiemy,że niektórzy ludzie wolą chować niektóre szczegóły swojego buildu.
- Tak, planujemy wprowadzić coś podobnego, wierzymy że taka zawartość będzie posiadać dużo fanów. Dając graczom możliwość rywalizacji, jak i również pozwalając im testować ich ekwipunek i umiejętności.
- Będziesz miał możliwość zdobycia legendarnych przedmiotów z każdej drogi (PvP/PvE/Crafting), lecz nie będzie to łatwe.
- Tak, bronie bedą posiadać unikalne umiejętności specjalizacji.
- Legendarne przedmioty oferują lepsze statystyki jak i również posiadają unikalne efekty i umiejętności.
- Przedmioty legendarne bedą posiadać stałe statystyki, w końcu są legendarne :)
- Większość najlepszych przedmiotów w grze nie będzie wymienialna. Bedą przynależeć do bohatera w momencie podniesienia lub wytworzenia. Będzie możliwość "zamówienia" wybranego przedmiotu od innego gracza poprzez specjalne okno zamówienia, czyniąc crafting płatną usługą. Pamiętać jednak należy, że tworzenie wymaga znajomości receptury (większość receptur jest BoP [Bind on Pickup = niewymienialne po podniesieniu] ). Niektóre z nich są bardzo rzadkie, czyniąc je bardzo dobrym źródłem zarobku dla ich posiadaczy. Najlepsze tworzone przedmioty bedą wymagały od graczy posiadania surowców BoP.
- Tak są to oddzielne przedmioty.
- Bedą istnieć oba wymienione rodzaje dungeonów.
- Tak, możesz.
- Tak, na pewno nie chcemy ograniczać naszych graczy w kwestii wyboru jakie przedmioty kosmetyczne są dla nich dostępne. Będziesz mógł używać kosmetyków innych frakcji niezależnie do której dołączysz.
- Świat Corepunk-a jest wielki i intrygujący, zamieszkany przez różne frakcje i sekretne społeczeństwa oraz unikalne osady, każda z własną historią. Chcemy poprowadzić graczy przez każdy z epizodów tej głębokiej i bogatej historii. Historia Elanów, którą się podzieliliśmy jest tylko malutkim ułamkiem całości. W beta testach pokażemy wiele więcej o Elanach i ich kulturze. Zbliżając się do premiery gry będziemy dzielić się historią i opowieściami z innych kultur.
- Snajper używając swojej umiejętności specjalnej może stawiać totemy z większej odległości niż zwykłe totemy.
- Od razu po użyciu umiejętności R Snajper otrzymuje maksymalną ilość naboi która wynosi 5. Jeśli podczas używania R snajperowi skończy się amunicja, musi przeładować na normalny magazynek.
- Tak w grze będziesz mógł odblokować różne tytuły.
- Efekty kontroli tłumu bedą wyświetlane nad postaciami.
- Ostatecznie planujemy wypuścić 36 specjalizacji wraz z premierą, ale widzimy, że może się to okazać niemożliwe. Jesteśmy teraz skupieni na dopracowaniu 18 specjalizacji które znajdują się już w grze.
- Planujemy dodać tryb dla daltonistów.
- Jesteśmy w trakcie przekształcania interfejsu. Co widzieliście w filmie z alfy to nie finalna wersja. W dolnej części interfejsu będą pokazane tylko ikony umiejętności specjalnych. Portret postaci będzie przeniesiony w inne miejsce.
- Aby uczynić proces eksploracji świata interesującym, stworzyliśmy system losowych wydarzeń. Będziesz mógł odwiedzić interesujące lokacje, różnych NPC-tów, handlarzy z rzadkimi i przydatnymi przedmiotami, wykonać ukryte zadania, odnaleźć ukryte wejścia do lokacji, polować na przechadzające się potwory, zabijać world bossy i rzadkie skupiska potworów oraz wiele innych aktywności. Świat Corepunk-a jest piękny, atmosferyczny i duży.
- Jeśli ktoś zniszczy lub otworzy dany obiekt, będziesz musiał poczekać aż się odnowi lub znaleźć inny. Możesz w nich znaleźć różne użyteczne przedmioty (również artefakty), wszystko zależy od szczęścia.
- Nie, nie planujemy takowego systemu, gdyż może on przyczynić się do powstania zergów, czego staramy się uniknąć w naszej grze. Zdajemy sobie sprawę, że nie da się całkowicie jej przeciwdziałać bez ograniczania graczy, dlatego ostateczną decyzję podejmiemy po otrzymaniu opinii graczy po testach.
- Tak, strażnicy z łatwością zabiją każdego przestępcę próbującego wejść do miasta. Jeśli jednak pomimo to, przestępcom uda się wejść do miasta, inni gracze z łatwością rozerwą ich na strzępy z pomocą strażników.
- Nazwa sprzedawcy będzie wyświetlona w oknie aukcji, jak użyjesz tej informacji zależy tylko od ciebie :)
- Będzie 20 różnych umiejętności tego typu. Tuzin z nich będzie dostępny dla wszystkich, a każda z czterech frakcji będzie miała swoje dwie unikalne umiejętności.
BlackoutGaming
Czy spodziewacie się, że PvP będzie miało duże znaczenie, a jak tak to jak duże? Jeżeli jestem graczem PvE, mam spodziewać się bycia zaatakowanym PRZEZ KAŻDEGO, czy
spodziewacie się, że interakcje PvP bedą odbywały się nieczęsto i z dala od graczy preferujących PvE?
Alumio
Czy zdecydowaliście się już na temat maksymalnego rozmiaru gildii?
Czy możecie wyjaśnić co dokładnie robią runy i ulepszenia w grze? Czy są po prostu zwykłymi bonusami do statystyk czy mogą też dawać nowe efekty?
Czy ulepszenia działają na zasadzie +1/+2/+3 itd. gdzie istnieje szansa na niepowodzenie?
Tak jak widzieliśmy plecaki określają twój rozmiar ekwipunku, czy jedna z profesji może je tworzyć i czy istnieją różne typy plecaków. Czy też trzeba je kupić lub znaleźć.
Czy przedmioty w plecaku bedą wpływać na prędkość ruchu postaci?
Kiedy kolejkujesz się do Battlegrounda, czy możesz sam wybrać tryb gry (zdobycie flagi/utrzymanie punktu itd.) czy jest on losowy?
Czy mocniejsze artefakty i bronie zdobywane w PvP bedą zablokowane za jakąś rangą? na przykład, jeśli mam srebrną rangę muszę zdobyć złotą rangę aby odblokować możliwość kupienia lepszego ekwipunku za puntky honoru?
Czy areny 1v1 i 2v2 są czysto Deathmatchem czy są jakieś inne tryby?
Czy instancjonowane PvP (areny/Battlegroundy) bedą między-serwerowe czy będzie można kolejkować się tylko przeciwko drużynom ze swojego serwera? Pierwsza opcja jest świetna do obniżania czasu kolejki podczas gdy druga w zwiększaniu poczucia danej społeczności i tworzeniu rywalizacji wewnątrz niej.
Czy jest możliwość inspekcji graczy bedąc w otwartym świecie?
Czy planujecie wprowadzić jakiś tryb przetrwania dla PvE dla przykładu coś na wzór 100 piętrowej wieży etc. ?
Wiemy, że można zdobywać ekwipunek na wiele sposobów przez PvP/PvE/Crafting ale czy zdobycie legendarnych przedmiotów jest możliwe dla każdego z nich?
Czy przedmioty broni bedą miały umiejętności unikalne dla danej specjalizacji, czy ich umiejętności są wspólne dla wszystkich specjalizacji/klas?
Czy przedmioty legendarne oferują lepsze statystyki niż epickie, lub czy posiadają unikalne efekty, czy są tylko zwykłym przeskokiem statystyk?
Skoro przedmioty legendarne są trudne do zdobycia, to czy tak jak inne przedmioty bedą posiadały losowe wartości statystyk, czy bedą to wartości stałe?
W przeszłości potwierdziliście, że najlepsze przedmioty bedą również pochodzić z craftingu, jednak aby profesja była dochodowa większość tworzonych przedmiotów musi być BoE (bind on equip = po założeniu stają się niewymienialne), jeśli tak jest, to czy znaczy to że każdy gracz z wystarczającą liczbą waluty będzie w stanie zdobyć najlepsze przedmioty?
Specjalizacja Defendera posiada jednoręczną tarczę oraz jednoręczny miecz. Czy są to oddzielne przedmioty? tzn. Czy można założyć inną tarczę zostawiając ten sam miecz?
Czy losowo generowane dungeony bedą posiadać stałe lokacje wejścia w otwartym świecie, czy może wejścia do nich tworzyć się bedą losowo na mapie?
Czy możesz zostać rozjechany przez pociąg?
Czy jeśli dołączę do wybranej frakcji (np. Elanie) to czy bedę mógł zdobywać przedmioty kosmetyczne z innych frakcji?
Jakiś czas temu wypuściliście Elanie: Las, Król i lasery. Czy możemy się wkrótce spodziewać historii dla pozostałych kultur? I również przy okazji wyjaśnić dlaczego zatrzymaliście się na Elanach?
Czy totem Snajpera różni się w jakikolwiek sposób od innych totemów? Czy na przykład ma większy zasięg stawiania?
Czy R Snajpera przeładowuje magazynek, czy po użyciu R następne przeładowanie da dostęp do mocniejszych pocisków. Co w praktyce pozwala wystrzelić 10 strzałów bez potrzeby przeładowania.
Czy w grze bedą tytuły postaci?
Czy efekty kontroli tłumu będą posiadać znacznik nad postacią, żeby wiedzieć jak długo bedą trwać? (jako przykład, pasek długości ogłuszenia w League of Legends pod zdrowiem/maną postaci.)
Część z nas rozważała możliwość opóźnienia ostatnich 6 klas i dodanie po premierze gry. Z dostępnymi 18 specjalizacjami już spełniane są standardy rynku. Zaimplementowanie 36 specjalizacji może być zbyt ambitne. Czy opóźnienie wypuszczenia ostatnich 6 klas to coś co bierzecie pod uwagę, czy wciąż utrzymujecie swóje słowo co do wypuszczenia 12 klas wraz z premierą gry?
Czy jest już zaplanowany tryb dla daltonistów, aby gracze mogli wybrać kolor paska życia lub wybrać go np. z presetów?
Czy będzie możliwym zmienienie portretu naszej postaci na ikonę umiejętności specjalnej, jak to było pokazane w pierwszym trailerze? (W drugim trailerze mogliśmy widzieć portret naszej postaci na środku interfejsu.)
