Więzienna wyspa i co na niej znajdziemy
Autor: SsebastiusS
"To, co się wydarzyło na Wyspie… tego już nikt nie cofnie. Nawet kierownik tego nie odkręci."
Do gry trafiła nowa instancja: Wyspa Więzienna. To pierwszy dungeon w Corepunku działający w pełni instancyjnie, co oznacza, że gracze trafiają do osobnej, zamkniętej sesji z własnym czasem, kolejką i regułami. Choć nie wszystko działa jeszcze idealnie, to i tak można uznać to za techniczny przełom. Uważam tak, bo pierwszy raz w historii gry udało się stworzyć zawartość oderwaną od otwartego świata, która w większości czasu działa tak, jak powinna. Poniżej znajdziecie podstawowy opis jej działania, przeznaczenia i zawartości.

Plecak lochów
Plecak ten to nowa mechanika i posiada 20 miejsc na przedmioty, które możemy zabrać ze sobą do lochu. W momencie bycia w lochu zastępuje on normalny ekwipunek, a przez swoją małą pojemność musimy pomyśleć co ze sobą zabrać, ale w taki sposób żeby mieć jeszcze miejsce na potencjalny loot z samego lochu. Będać poza lochem możemy go w każdej chwili otworzyć klikając zaznaczony przycisk na grafice poniżej i przerzucać przedmioty między nim a głównym ekwipunkiem.

Nieprzewidywalna i bezlitosna (Full Loot)
Wyspa Więzienna nie wybacza błędów. Śmierć oznacza utratę wszystkiego – zarówno wyposażenia, jak i zawartości plecaka.
Wyspa Więzienna to jedno z trudniejszych miejsc w grze, więc nie jest przeznaczone dla nowych graczy ani dla buildów opartych na słabszym ekwipunku. Nawet doświadczeni gracze mogą mieć trudności, zwłaszcza przy nauce mechanik bossów i elitarnych przeciwników. Niejeden weteran może połamać sobie zęby lub przynajmniej poświęcić kilka jak nie kilkanaście zestawów ekwipunku na tej instancji.
❗❗Kara za śmierć jest taka sama niezależnie czy zabici zostaliście przez graczy czy upolowani przez potwory❗❗
Jak wejść?
Instancję można rozpocząć z poziomu nowego menu w dolnym prawym rogu interfejsu. Dostępne są dwie wersje:
- PvP – startuje po zebraniu 12 graczy (lub wcześniej, jeśli kolejka trwa dłużej niż 10 minut), obowiązują na niej zasady flagowania jak w żółtej strefie (czyli możecie być zabici przez każdego).
- PvE – Instancję można uruchomić samodzielnie lub w grupie (wtedy lider grupy musi rozpocząć kolejkę). W wersji PvE nie napotkacie innych graczy ani grup; jesteście tylko wy i wyspa.

Przebieg sesji
- Każda sesja ma ograniczony czas trwania (45 minut). Pozostały czas widoczny jest w prawym dolnym rogu ekranu
- Po upływie czasu sesji, gra zabija wszystkich pozostałych graczy na wyspie.
- Tylko specjalne punkty ewakuacyjne pozwalają opuścić wyspę (lista poniżej).
- Na początku każdej sesji wybrany zostaje jeden z kilkunastu losowych punktów startowych i następuje 60 sekund fazy przygotowania, i ładowania się reszty graczy na wyspę.
- W lochu nie można korzystać z wierzchowców, ani modyfikować drzewek talentów lub specjalizacji

Punkty ewakuacyjne
- Government Evacuation Point – zawsze dostępny, znajduje się w centralnej części mapy, oznaczone niebieską strukturą.
- Mine – znajduje się w północnej części wyspy, zabezpieczona bramą. Do jej otwarcia potrzebny jest specjalny klucz, który można znaleźć na wyspie.
- Dr. Greene’s Rocket Chair – znajduje się w południowej części wyspy, gdzie doktor Greene może wysłać cię w fotelu rakietowym, jeśli dostarczysz mu paliwo.
- Stone Head of the King – w północno-wschodniej części wyspy. Aby odblokować punkt ewakuacji, należy wykonać zadanie, polegające na zabiciu losowego bossa.
- Escape Pod – kapsuła ratunkowa znajdująca się na północy. Aby się w niej ewakuować, należy znaleźć odpowiednie kody.
- Sunken Dam – punkt ewakuacji pod wodą, który wymaga zniszczenia tamy, by się do niego dostać. Znajduje się nieco na południe od portalu.
- Captain Rob – przewoźnik graczy lub całych grup liczący sobie odpowiednią cenę w złocie.
Co znajdziemy na wyspie
Wyspa Więzienna to jedno z bardziej wymagających miejsc w grze, wprowadzające graczy w odmienną dynamikę niż znane wcześniej lokacje. Została zaprojektowana z myślą o sesyjności, gdzie każdy błąd może zakończyć się utratą całego zdobytego ekwipunku. Gracze napotkają na niej nowe zagrożenia, w tym nowe potwory oraz bossów z zróżnicowanymi mechanikami, z którymi nie będzie łatwo się zmierzyć. Jest też jedynym źródłem nowych broni T3 i artefaktów T3 z potrójnymi pojedynczymi statystykami, podczas gdy zwykłe T3 są zazwyczaj rozbite w skali 1:1:1 (np. HP + Armor + Obrażenia). Nowe T3 mają statystyki 3:0:0 (3x Obrażenia), co odblokowuje więcej możliwości w budowaniu postaci w endgame-ie.

Nowi przeciwnicy
Na Wyspie gracze spotkają się z szeregiem nowych przeciwników, którzy wymagają innego podejścia do walki.
- Wilkołaki - Zwinni i nieprzewidywalni wrogowie, którzy szybko zmieniają pozycję i zadają ogromne obrażenia, czyniąc walkę z nimi wymagającą precyzyjnego planowania, posiadają też mechanikę śledzenia, w momencie śledzenia celu przez odpowiednią długość czasu zyskują dodatkowe bonusy, w takim przypadku szansa na przeżycie diametralnie maleje.
- Gobliny - Przeciwnicy, którzy trzymają się w dużych i średnich grupach. Szybkie i trudne do ominięcia, ich liczebność sprawia, że ucieczka nastręcza wielu problemów.
- Ghule - Potwory, które zadają duże obrażenia i mają wysoką ilość punktów życia. Choć ich obrona jest stosunkowo niska, to ich duża wytrzymałość sprawia, że walka z nimi może trwać długo, wymagając odpowiedniego zarządzania zasobami i unikania obrażeń. (są też źródłem głosów, które już zaczęły być znienawidzone)
- Nieumarłe Wilki (Boss) - Ta grupa przeciwników składa się z bossa i minionów, a ich rosnąca siła w trakcie walki sprawia, że należy szczególnie uważać na czas trwania starcia. Ich obrażenia wzrastają w miarę upływu czasu, więc kluczowe będzie szybkie usunięcie minionów, by zminimalizować ryzyko.
- Gobliński Druid (Boss) - To przeciwnik, który może przywoływać różne bestie do walki. Z tego powodu starcie z nim wymaga nie tylko silnej drużyny, ale i dobrego rozplanowania działań, by poradzić sobie zarówno z druidem, jak i jego przywołanymi potworami.
- Zardzewiały Troll (Boss) - Jest bardzo powolny, ale za to niezwykle niebezpieczny. Jego ataki są potężne, co sprawia, że drużyna musi zachować ostrożność i kontrolować tempo walki, by nie zostać zaskoczoną przez jego siłę.
- Wilkołak Żołnierz (Boss) - charakteryzuje się dużą ilością punktów życia oraz silnymi atakami wręcz, które mogą szybko zdominować drużynę.
- Wilkołak Alfa (Boss) - to silniejsza wersja poprzedniego bossa, który dodatkowo przywołuje innych wilkołaków, co zwiększa stopień trudności starcia.
- Wilkołak Szczur (Boss) - jest z kolei wyjątkowo szybki, co sprawia, że nieprzewidywalność jego ruchów stanowi wyzwanie w walce.
- Yaga (Boss) - potężny, wytrzymały boss, przywołuje nieumarłych sługusów. Używa powolnych, wpływających na umysł zdolności, aby osłabić i przeklinać swoich wrogów, czyniąc ich bardziej podatnymi na jej nieustanne ataki. Za pomocą swojej laski może wysysać witalność i deformować ciała tych, którzy zbyt długo przebywają w jej zasięgu, zamieniając ich w dodatkowych nieumarłych.




Zestawy ulepszeń do przedmiotów T3 i skórek
Poza wcześniej wspomnianymi broniami T3, na wyspie do zdobycia będą także zestawy ulepszające, które pozwolą w wygodny sposób zdobywać jedne z najlepszych przedmiotów
w grze. Dzięki nim gracze będą mogli ręcznie podbijać poziom rzadkości, co wcześniej było zablokowane za bardzo dużym RNG wallem (poniżej 1% na stworzenie maksymalnej
rzadkości). Zestawy ulepszające T3 pozwolą na modyfikację najpotężniejszych przedmiotów w grze, podczas gdy zestawy do ulepszania skórek umożliwią poprawę wyglądu
przedmiotów kosmetycznych, nadając postaciom unikalny styl.

Unikalne właściwości trybu PvP
W trybie PvP warto uważać nie tylko na moby, ale i innych graczy. Oprócz nagrody w postaci 100 Honoru za zabójstwo, w tej wersji pojawia się szansa na spotkanie unikalnych handlarzy:
- Ashley O’Connell – artefakty
- Jax – bronie i chipy
- Skip Stones – przedmioty konspumpcyjne z alchemii
- Skrizzik – przedmioty syntetyzujące
Tylko w PvP można zdobyć przepisy na artefakty T3 z potrójnymi statystykami oraz nowe rzadkie surowce (głowy bossów) do ich craftingu.