Preordery i Early Access
Autor: SsebastiusS
Dziś (tj. 12.07), rusza sprzedaż gry w formie przedpłaty. W tym artykule przedstawię szczegóły dotyczące procesu przedpłaty, zawartości wybranych pakietów, ceny, terminu wczesnego dostępu oraz bonusów dostępnych dla osób, które zdecydują się na zakup przedpremierowy.
Co dostaniemy w przedsprzedaży
Poniżej znajdziecie grafikę przedstawiającą dostępne paczki pozwalające na przedpremierowy zakup wczesnego dostępu. Wszystkie paczki poza wczesnym dostępem zagwarantują:
- Specjalną ikonkę przy nazwie postaci.
- Dostęp do Alfy 4 odbywającej się na przestrzeni 06.08.2024 - 06.09.2024
- Skórkę do hełmu z specjalną naklejką sygnowaną numerem 403.
Paczki za 187zł i 230zł zawierają skórki do wierzchowców. Ta pierwsza jest skórką do Magicznej Motorynki i jest sygnowana numerem 405, podczas gdy ta druga dotyczy Mecha Pająka z numerem 403. Warto tutaj zaznaczyć, że poza posiadaniem sygnatury są to unikalne wersje skórek o innym kolorze niż te dostępe do zdobycia lub kupienia w samej grze. I jako, że jest to skórka a nie przedmiot, to nie może zostać zaaplikowana do momentu zdobycia odpowiadającego jej wierzchowca w grze.
Wczesny Dostęp - Kiedy i gdzie?
Sam dostęp wystartuje 26.11.2024 w następujących regionach:
- Europa zachodnia
- USA wschód
- USA zachód
- Ameryka Południowa - Brazylia
- Kazachstan
- Korea
- Tajwan
- Oceania
Potencjalny Wipe
Jeśli chodzi o reset postępów, pierwotnie twórcy nie planują resetować postępów i dokonywać "wipe" gry po wyjściu wczesnego dostępu. Jednak biorąc pod uwagę naturę gatunku MMORPG i wypuszczenie niedogotowanej gry jaką obecnie prezentuje się Corepunk wiąże się z wieloma różnymi zagrożeniami, szczególnie ze strony cheaterów i exploiterów. Dlatego też jeśli jakikolwiek błąd lub wrażliwość gry spowoduje zepsucie rozgrywki graczom lub rozwalenie ekonomii gry, deweloperzy będą rozmyślać nad resetem postępów, więc miejcie to na uwadze przy zakupie.
Zwroty
Twórcy Corepunka wprowadzili niezwykle elastyczną politykę zwrotów, która zasługuje na pochwałę. Gracze mogą zdecydować się na zwrot w dowolnym momencie przed, w trakcie lub po testach, aż do rozpoczęcia wczesnego dostępu. Taka polityka pozwala potencjalnym nabywcom na wypróbowanie gry przed podjęciem decyzji o jej zakupie, co jest rzadkością.
Deweloperzy podkreślają, że następna alfa powinna wystarczyć, aby sprawdzić czy to gra warta zakupu. Jednocześnie otwarcie zachęcają do rezygnacji z pre-ordera, jeśli ktoś nie jest pewien, czy gra przyniesie mu radość, lub ma wątpliwości co do jakości produktu. Takie podejście pokazuje, że twórcom zależy na transparentności projektu i niezawyżaniu oczekiwań.
Dostajemy też zapewnienie, że finansowo firma jest w stanie doprowadzić Corepunk do pełnej premiery nawet bez zbyt dużej sprzedaży przedpremierowej. Jednakże, jeśli gra przypadnie Wam do gustu i postanowicie ją kupić, twórcy będą wdzięczni za wsparcie, które pozwoli im pewniej stać na nogach.
Lokalizacja
Na początku lokalizacja gry w innych językach niż angielski może być niedopracowana. Jednak dzięki współpracy z firmą Eleven Labs i ich narzędziami sztucznej inteligencji, gra będzie dostępna w wielu językach. Według mnie to podejście jest dosyć dobre, gdyż każdy powinien mieć możliwość gry w preferowanym przez siebie języku. Co prawda sam jestem trochę sceptyczny do jakości tych tłumaczeń, ale twórcy zapewniają, że z czasem będą dążyć do poprawy jakości, wprowadzając liczne poprawki. Czy ta obietnica zostanie spełniona? Czas pokaże.
Zawartość wczesnego dostępu
Twórcy zapowiedzieli też listę zmian i dostępnej zawartości oraz systemów, które "powinny" znaleźć się w grze w dniu premiery wczesnego dostępu względem następnego testu m.in. są to:
- Dwa nowe biomy
- Dwa nowe miasta/wioski
- Dwa losowo generowane lochy
- Dwa battlegroundy (instancjonowane pola bitwy PvP)
- Dwa wątki fabularne
- Setki nowych przedmiotów
- Obecność wszystkich podstawowych systemów
- Trzy nowe specjalizacje uzupełniające braki w obecnie wypuszczonych klasach - Obrońca / Komandos / Grenadier
Następnie gra ma wejść w przyśpieszony proces produkcyjny a ilość rzeczy i mechanik dodawana regularnie ma za zadanie utrzymać przy sobie graczy, więc zobaczymy co z tego będzie.