Podsumowanie dotychczasowych informacji na temat gry
Z powodu opóźnienia o miesiąc materiałów zawierających rozgrywkę postanowiłem stworzyć takie oto podsumowanie dotychczasowych informacji. Wiele z nich pewnie jest już większości osób zainteresowanych grą znana, lecz uznałem że takie oto podsumowanie może być przydatne dla nowych osób, które dopiero odkryły ten tytuł oraz tych którzy chcieliby przejrzeć wszystko jeszcze raz. Przypominam, że są to informacje na stan pisania tej strony (tj 17.06.2020) i mogą one ulec zmianom w miarę jak pojawiać się bedą nowe informacje.
INTERFEJS
Kreator postaci
Zacznijmy od kreatora postaci, gdyż prawdopodobnie będzie to pierwsze menu w którym zaczniemy zabawę z grą. Na początku wybieramy sobie bohatera/klasę z puli dostępnych (1) następnie wybieramy startową
specjalizację danej klasy.
Klasy posiadają trzy specjalizacje (2) z których każda ma swoje cztery unikalne umiejętności i służy do innych celów, dla przykładu jedna może służyć jako DPS podczas gdy inna jako Healer lub Tank.
Specjalizacje możemy przełączać podczas rozgrywki jednak deweloperzy ostrzegają, że prościej stworzyć trzy oddzielne postacie i je wylevelować niż próbować osiągnąć maksymalną wydajność wszystkich
trzech specjalizacji na jednej postaci.
Co do aspektów wizualnych każdego bohatera do wyboru mamy:
- płeć
- kolor skóry i oczu
- rysy twarzy
- rodzaj i kolor włosów oraz zarostu
Następnie zostaje nam tylko podać imię naszej postaci i możemy zacząć przygodę.
Interfejs w grze
Interfejs jest dosyć przejrzysty i prosty zawierający wszystkie potrzebne nam informacje, inspirowany grami MOBA takimi jak League of Legends czy Dota zawiera też podobne do tych gier systemy.
Na początku pasek umiejętności (1) zawiera on cztery umiejętności specjalizacji danej klasy gdzie trzy pierwsze umiejętności to umiejętności bazowe, podczas gdy czwarta to umiejętność specjalna.
Znajdują się tam także dwie umiejętności wsparcia, które są wspólne dla wszystkich klas i samemu można je dowolnie dobrać do swoich potrzeb.
Ekwipunek postaci składa się z miejsc na artefakty i bronie (2) naraz nałożone można mieć sześć artefaktów oraz jedną/dwie bronie (stawiam, że niektóre specjalizacje mogą mieć 2 różne bronie jako, że
są na nie dedykowane 2 miejsca), które mogą dawać statystyki pasywne jak i posiadać umiejętności aktywowane.
Każda specjalizacja danej klasy posiada własną unikalną umiejętność pasywną (3), dla przykładu jedna ze specjalizacji maga to mag ognia, który w miarę jak rzuca zaklęcia nagrzewa się, w momencie
przegrzania jego obrażenia są zwiększone, zaczyna podpalać wszystko dookoła siebie zadając obrażenia sobie jak i przeciwnikom naokoło.
Mamy do dyspozycji również pasek przedmiotów (4) na którym znajduje się osiem miejsc na mikstury lub przedmioty używane.
System talentów
Na każdej postaci możemy mieć do 3 różnych drzew punktów talentów, odblokowywanych co 10 poziomów (10/20/30) są one wspólne dla wszystkich klas i specjalizacji, w każdym maksymalnie wydać można 18
punktów oraz oferują one także pasywny bonus do statystyki odpowiadającej wybranemu drzewku.
Nie można wybrać dwa razy tego samego drzewka na jednej postaci.
Drzewko punktów specjalizacji
Drzewo specjalizacji bohatera to system rozdawania punktów, które wpływają bezpośrednio na umiejętności bazowe specjalizacji danej klasy (QWER).
Na każdą specjalizację przypadają 33 punkty, więc najprawdopodobniej każdy następny zdobyty punkt będzie wymagał coraz więcej "doświadczenia mastery" i tutaj kryje się ograniczenie, które sprawia że
prościej utworzyć 3 postacie z tą samą klasą i innymi specjalizacjami niż wylevelowanie wszystkich specjalizacji na jednej postaci, gdyż wymagałoby to 99 punktów, co według deweloperów wymaga trochę
grindu.
Ekwipunek
W grze występuje także system kosmetycznych ubrań i pancerzy oraz toreb do zwiększania pojemności zwykłego ekwipunku.
Przedmioty kosmetyczne można zdobywać na wiele sposobów, kupując je od innego gracza, który uprzednio je stworzył, samemu je stworzyć, znaleźć w lochu, zdobyć z zadań lub otrzymać jako nagrodę za
heroiczne czyny lub nabyć w sklepie gry za prawdziwe pieniądze (kosmetyki to jedyna rzecz jaka ma występować w sklepie, w samej grze nie uświadczymy żadnych form kupywania przewagi za prawdziwe
pieniądze).
PvE
Co oferuje gra?
Na chwilę obecną wiadomo, że w grze na pewno wystąpią:
- Zaawansowane nieliniowe questy opowiadające ciekawą fabułę , gdzie nasze wybory mają wpływ na wynik końcowy danego łańcucha zadań.
- Dungeony solo jak i 4 osobowe (mają pojawić się także lochy generowane losowo poza zwykłymi w świecie)
- Raidy o zwiększonej liczbie graczy w drużynie (deweloperzy jeszcze decydują o liczbie graczy na raid ale jest to między 12 a 20) o różnych poziomach trudności.
- World bossy, mini bossy, obozy przeciwników w otwartym świecie
Deweloperzy wspomnieli także o zaawansowanej sztucznej inteligencji potworów, która ma sprawiać wyzwanie oraz być całkowicie nowym doświadczeniem dla graczy. (zobaczymy jak wyjdzie w praniu, jak to
mówią :D )
Gra ma oferować ciekawą zawartość zarówno dla grup jak i dla graczy solo, podobnie jest z levelowaniem, każdy podobno się tu odnajdzie: ci co lubią robić questy oraz ci co wolą grindować.
Profesje i grupowanie
Niestety o systemie profesji niewiele wiadomo, jednak z obecnych informacji w świecie kopać będzie można rudy, ścinać drzewa, skórowac zwierzęta, rozbierać technologię porozrzuconą po świecie, tworzyć
przedmioty, zostać alchemikiem i uprawiać rośliny no i oczywiście zostać fanatykiem wędkarstwa.
W grze występują także profesje socjalne, które są oddzielone od profesji zbierackich/tworzących i polegają na interakcji między graczami, dla przykładu jedna z nich to "Hitman", profesja polegająca na
zbieraniu zleceń na zabójstwo danego gracza od innego gracza.
Deweloperzy nie planują wprowadzać, żadnego systemu automatycznie wyszukującego drużyny ani żadnych form teleportacji, za to w grze znajdują się pojazdy transportu publicznego jak pociągi, statki i
inne.
PvP
Obecnie znane formy PvP
Głównym atutem PvP ma być walka w otwartym świecie, gdzie każdy kto ma ochotę atakować innych graczy niezależnie czy są przyjaźni czy nie będzie mógł to robić, uprzednio przełączając się w tryb PvP.
Za zabijanie innych graczy zyskuje się punkty honoru, które można wymienić na przedmioty i ekwipunek a nad balansem czuwa system karmy o którym więcej w dalszej części artykułu.
Kolory graczy prezentują się następująco:
- Czerwony: Gracz wrogi za zabicie go wasza karma się nie zwiększy
- Żółty: neutralny gracz, którego nie można zaatakować bez włączonego PvP
- Biały: gracz liczony jako "słabszy"
- Zielony: członek drużyny
W planach również są wojny gildii o kontrolę nad zamkami, lecz ta funkcja nie będzie uwzględniona w open becie. Poza brutalnymi walkami w otwartym świecie, dostępne także bedą areny i battlegroundy.
System karmy oraz skutki śmierci w grze.
Jest to system polegający na naliczaniu punktów karmy graczom gdy ci zabiją innego gracza. Po przekroczeniu odpowiedniego progu punktów karmy, graczowi nadawany jest status przestępcy, warto wspomnieć,
że gdy różnica poziomów zabitego gracza wynosiła dwa lub więcej ilość zdobytych punktów karmy jest na tyle duża, że od razu stajesz się przestępcą.
W przypadku zabijania "równych" sobie graczy ilość zdobywanych punktów karmy będzie znacznie mniejsza.
Podczas śmierci istnieje niska szansa na stracenie przedmiotów z ekwipunku z wyjątkiem wyekwipowanych artefaktów, jednak jeśli system karmy identyfikuje cię jako przestępcę, podczas śmierci wypada z
ciebie jeden z nałożonych artefaktów, jeśli był "soulbound" czyli nie mogłeś go sprzedać innemu graczowi, wypada na ziemię w postaci materiałów.
Status przestępcy nie pozwala także na wejście do miast, gdyż wtedy strażnicy bedą atakować takowych, za zabicie przestępcy zyskuje się zwiększoną liczbę punktów honoru.
Za zabicie gracza w samoobronie punkty karmy nie zostają naliczane.
Informacje techniczne i pozostałe
Pozostałe informacje o grze
W grze ma znajdować się dynamiczny system pogody oraz dnia i nocy a zawartość gry ma oscylować przy proporcjach 40% procesu levelowania i 60% end-game.
System lootu w party prezentuje się następująco Free loot/GreedNeed/Random/Personal/MasterLoot do wyboru przez party leadera.
Artefakty są wspólne dla wszystkich klas podczas gdy bronie są przeznaczone tylko dla specjalizacji im odpowiadającym.
Rzadkość przedmiotów prezentuje się następująco Common Uncommon Rare Epic Legendary.
Gra posiadać będzie tylko i wyłącznie wierzchowce lądowe.
W grze wbudowane są liczniki obrażeń i uleczonych obrażeń.
W planach nie ma żadnych serwerów z innymi zasadami PvP takimi jak perma death itd.
Model biznesowy gry i platforma
Gra będzie działała na modelu B2P (jednorazowy zakup) oraz posiadać sklep w grze w którym znajdować się bedą tylko przedmioty kosmetyczne.
Również obecny będzie battlepass wyłącznie z kosmetycznymi nagrodami.
Twórcy stworzyli swój własny launcher i nie planują wydać gry na żadnej platformie typu Steam czy Epic Games w najbliższym czasie.
Również firma planuje self-publishing co oznacza brak wydawcy a jeden z deweloperów sam twierdzi, że strategią marketingową firmy jest jakość.